Drag

Omnichannel klantbeleving voor Jansen-Noy

Jansen-Noy heeft een lokaal georiënteerde winkel van maar liefst 4500m2 in Sevenum, prachtig Limburg. “Winkel” beschrijft het concept eigenlijk niet volledig: dit is een echte belevenis. In de Jansen-Noy store vindt de klant 300 topmerken op het gebied van kleding, schoenen en lifestyle. Met ‘Juffrouw Jansen’ als eigen café is een bezoek een echte klantbeleving voor het hele gezin.

Wat werd ons gevraagd?

Tot het Corona-tijdperk bood Jansen-Noy voornamelijk een offline beleving. De kwetsbaarheid van de offline positionering werd duidelijk toen de winkel meermaals de deuren moest sluiten. En toch: het werd een tijdperk niet alleen van kwetsbaarheid, maar zeker ook van kansen. Wanneer in de regel 20% van fashion omzet online plaatsvindt, valt er voor Jansen-Noy veel te winnen wanneer er bovenop de huidige offline omzet additioneel ook online kopers komen. Webshop of niet: online shoppen doet de klant toch, dus nu graag ook bij hun preferred store! Het zou de klantbeleving helemaal rond maken door ook online aanwezig te zijn met inspiratie en sales.

Aan SCAPE werd gevraagd een strategie en plan te maken voor de online uitbreiding van Jansen-Noy.

Wat was ons advies?

Na het uitvoeren van onze Quick Scan hebben we een e-commerce strategie bepaald. Hierbij hebben we naast de webwinkel ook de opzet van een loyalty programma meegenomen: iets waaraan wij veel waarde hechten voor het creëren van merkvoorkeur en terugkerende klanten. Niet onverwacht is customer intimacy dan ook het speerpunt van de e-commerce strategie voor Jansen-Noy. Om haalbaarheid en financiële verwachtingen te creëren hebben we een business case gemaakt met de lange termijn doelen daarin. Niet alleen zorgt deze business case voor een realistische start va het project, maar biedt ook houvast om gaandeweg bij te sturen en te evalueren.

SCAPE heeft ook de begeleiding van het daadwerkelijk opzetten van de webshop gedaan, waarbij Paul als product owner de schakel was tussen development partner Nodots, ERP leverancier ACA, integratie partner Divide, design partner J! Brand en het team van Jansen-Noy.

Zoals bij elk van de SCAPE projecten werken we vanuit het uitgangspunt misbaar te willen worden. Tijdens het traject hebben we geholpen een nieuw team te vormen inclusief het werven daarvan, en deze rollen zoals webshop manager, artikel beheerder en content specialist te begeleiden. Nu het interne team staat en draait, is SCAPE nog op kwartaalbasis als sparringpartner en challenger betrokken. Wij adviseren Jansen-Noy op basis van de resultaten en ambities zodat zij op koers van succes blijven.

Wat is het resultaat?

Een volledig geïntegreerde webshop die onderdeel uitmaakt van het Jansen-Noy IT landschap en hele merkbeleving. Om meer details te geven: het indrukwekkende design is doorvertaald naar een webshop gebouwd in Shopware 6, welke gekoppeld is met het ERP (XPRT) en daarmee ook aan de vernieuwde kassa’s.

Deze koppeling loopt via de Omnichannel Integration Suite (OIS) van Divide. De koppeling met tritonX als loyalty en marketing automation platform wordt in de 2e fase gerealiseerd.

Wie werkten er aan mee?

Het design van de nieuwe webshop kwam voor rekening van J! Brand. Dit design werd vervolgens geimplementeerd op de E-commerce software van Shopware (versie 6) door technisch partner NoDots uit Eindhoven. Na de golive gaat NoDots ook aan de slag met online marketing en neemt tritonX het CRM programma voor zijn rekening.

Wil je meer weten?
Neem contact met ons op voor meer informatie en hoe wij onze kennis gebruiken om andere bedrijven te helpen groeien.

Relevante blogs

Zeker de moeite waard om te lezen

Portretfoto van Akira Peperkamp
Akira Peperkamp
E-commerce
Zekerheid in samenwerking: Geen zorgen over de Wet DBA bij SCAPE
De Wet DBA roept al jaren vragen en onzekerheid op binnen de zakelijke markt. Deze wet is bedoeld om schijnzelfstandigheid te voorkomen en legt de verantwoordelijkheid bij opdrachtgevers om te controleren of ingehuurde freelancers wel echt als zelfstandige werken. Dit kan leiden tot onduidelijkheid, risico’s en extra administratieve lasten, vooral voor bedrijven die externe specialisten inschakelen.
Portretfoto van Mark Roex
Mark Roex
Nieuws
Samenwerken in een nieuwe bureaugroep met rb2
rb2 en SCAPE bundelden al een aantal jaren hun technische, strategische en commerciële krachten en hebben besloten deze samenwerking verder te intensiveren.
Portretfoto van Judith Damen
Judith Damen
E-commerce
Top 3 belangrijkste e-commerce expertises
Een e-commerce team bestaat uit verschillende expertises. In dit artikel bespreken we welke expertises essentieel zijn om in jouw e-commerce team te hebben en welke je beter kunt outsourcen.