Verdiepend inzicht in het 'waarom' achter klantgedrag voor betere investeringsbeslissingen en verhoogde klantloyaliteit.
Je monitort dagelijks je webshopprestaties en constateert verontrustende trends. Bijvoorbeeld een dalende conversieratio van 5%. Of wat dacht je van 60% van je potentiële klanten die afhaken in de checkout bij de verzendopties?
Deze cijfers vertellen je wat er gebeurt en wanneer het gebeurt. Maar ze onthullen niet het cruciale waarom. Zonder dit inzicht sta je voor een lastig dilemma: waarin moet je investeren om deze situatie te verbeteren?
De meeste e-commerce analyses focussen op harde metrics zoals conversieratio's, uitstapmomenten en retentiepercentages. Deze KPI's zijn onmisbaar, maar beantwoorden niet waarom klanten afhaken bij verzendopties of waarom het merendeel van je nieuwe klanten niet terugkeren.
Inzicht in het 'waarom' is essentieel voor het doorbreken van je e-commerce groeiplafond. Met een uitgewerkte customer journey ontdek je niet alleen wat en waar klanten afhaken, maar vooral waarom. Dit diepere inzicht stelt je in staat om investeringen te baseren op echte klantbehoeften en duurzame relaties op te bouwen.
We combineren kwantitatieve data (wat & wanneer) met kwalitatieve inzichten (waarom) voor een compleet beeld van de klantervaring. In onze workshops doorbreken we vaste denkpatronen door volledig vanuit de klant te denken in plaats van vanuit afdelingen. Dit creëert een eenduidige, klantgerichte strategie, doorbreekt organisatorische silo's en stimuleert échte innovatie.
Werk waar we trots op zijn